maandag 26 maart 2012

Kampong MD3 - Fletiomare MD2

We moesten vandaag uit tegen Kampong. We verzamelden om kwart voor 8 bij het zwembad. Florianne was er niet bij. Maar Ninke, de moeder van Jeske, hielp Coraline met coachen. Helaas had Gooische toch wel gewonnen van IJsseloever en stond nu bovenaan, waardoor wij weer op de 2de plaats staan.
Toen we bij Kampong aankwamen gingen we binnen in het clubhuis voorbespreken en Coraline zei tegen ons dat we extra goed de blinde lijn moesten doen, zodat Kampong goed in de war zou raken. Daarna gingen we het veld op. We speelden op veld 1 en dat is een waterveld.  Het was lekker weer, ook al was het vroeg. Ellis voelde zich helaas niet lekker en is weer naar huis gegaan.
We gingen warmlopen en daarna inspelen. Na het inspelen zei Coraline dat we even balbezit moesten gaan doen. Na het balbezit gaf Coraline ons nog een paar punten om op te letten in de wedstrijd. We moesten goed fel zijn, en de ruimte opzoeken. Toen gingen we yellen. De wedstrijd begon een beetje rommelig, maar we pakten het goed op. Na een mooi samenspel stond Julia heel goed bij de 2de paal, en wist ze te scoren. De bal werd vanaf de kopcirkel mooi naar het doel gespeeld, waar Julia de bal heel mooi hoog wist te scoren: 1-0 voor ons! Daarna stelden we ons weer op om nog een doelpunt te maken.
Kampong nam uit en we zaten er bovenop. We pakten de bal af en ik kreeg een mooie bal van Minka waarna ik een loopactie deed naar de cirkel van Kampong. Ik haalde uit en schoot met m’n backhand de bal tegen de plank, in het doel: 2-0 voor ons!
Kampong nam de bal weer uit, en ze kwamen even gevaarlijk dichtbij onze cirkel, maar de onze verdediging was sterk en wist te bal uit de cirkel weg te spelen. Ik kreeg de bal en deed een loopactie naar de cirkel van Kampong, maar daar deed een meisje een sliding en ik viel.
Het deed wel even zeer en ik heb er een mooi blauw plekje aan over gehouden. Wij kregen de bal mee, en we kwamen nog wel even in de cirkel maar het lukte nu niet om te scoren.
Even later kregen wij een strafcorner tegen omdat de bal tegen een voet van onze verdediging was gekomen. Er werd goed uitgelopen maar de bal kwam toch weer tegen een voet en we hadden nog een strafcorner tegen. Deze ging er gelukkig niet in en wij waren opgelucht. Toen volgden er nog een paar aanvallen van ons. Maar Kampong pakte de bal af en zette de aanval in. Minka probeerde de bal af te pakken, maar kreeg de bal hard tegen haar zij.
Susan werd voor Minka gewisseld, en kwam links- achter te staan. Daar deed ze het heel goed, en wist bijna alle ballen af te pakken! Ik werd gewisseld. Even later was het rust, en er werden nog wat punten besproken. Met name de blinde lijn en dat we feller moesten zijn.

De 2de helft begon best goed, al was het hier en daar nog wat rommelig. Even later werd ik gewisseld voor Sophie die spits stond, dus dat betekende dat ik spits moest zijn. Ondertussen was het nog wat warmer geworden en de zon wat feller, en wij eigenlijk ook wel. Marieke deed het erg goed als aanvaller, en wij waren best wat aan het samenspelen. Toen de bal aan onze kant van het veld was kwam Nina aanzetten en speelde de bal weer weg. Jeske pikte de bal op en rende naar voren.
Daar speelde ze de bal naar Kristie, die de bal speelde naar Brechtje. Brechtje deed een mooie actie, en speelde de bal naar mij. Ik speelde de bal naar Marieke die goed vrij stond, en ik kreeg de bal weer terug. Ondertussen was ik wat verder de cirkel in gelopen en toen ik de bal kreeg wilde een verdediger van Kampong de bal afpakken, maar ik draaide naar m’n backhand en haalde uit: 3-0 voor ons! Even later waren we weer in de aanval en wist Brechtje de bal op een voet van een verdediger te spelen, in de cirkel. We kregen een strafcorner mee.
Deze ging er helaas niet in. We hadden nog wat aanvallen over links en rechts, en ook Kampong wist soms nog gevaarlijk uit de hoek te komen. Maar wij waren sterk genoeg om de 0 te houden.
Niet lang erna klonk het fluitsignaal en de wedstrijd was afgelopen. Het is ons wel wat rommelig vergaan, maar we hebben de 0 gehouden. En vooral dankzij Pien, die weer eens goed stond te keepen, en een paar mooie reddingen had. Het mooie weer past wel goed bij onze stemming, want we hebben weer eens gewonnen, en daar mogen we trots op zijn!


Groetjes, Anna












Geen opmerkingen:

Een reactie posten